گفت‌و‌گو با سارا جعفریه

نقوش شاهنامه
بر تن بازیگران ایران

آقای محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از انتصاب به این سمت، یک برنامه‌ی ۸۳ صفحه‌ای مشتمل بر سیاست‌ها و وظایف وزارت خود را ارائه کردند. ایشان در مقدمه‌ی این برنامه‌ تاکید می‌کنند : «دولت سیزدهم دولتی فرهنگی خواهد بود».

در بخش‌ مسائلِ مربوط به مُد و لباس آمده است:

  • عدم خودکفایی در صنعت پوشاک به‌خصوص چادر
  • در دسترس نبودن البسه‌ی اسلامی
  • عدم حمایت جدی از طراحان البسه‌ی اسلامی
  • عدم وجود شبکه‌ی نظارت مستمر و فراگیر برای پیشگیری از تولید محصولات مغایر با شئونات دینی و توزیع البسه‌ی معارض با عفت عمومی …

پیشنهاد ایشان برای تمرکز بر نظارت «ثبت مشخصات طراحان مد و لباس در بانک اطلاعات مربوط به این حرفه و ارائه مجوز کار و جلوگیری از فعالیت‌ آنها در صورت فقدان مجوز و یا اشاعه فرهنگ پوششی ضد اسلامی» است.

آقای اسماعیلی پس از انتصاب به سمت وزارت طی مصاحبه‌ای فرمودند: «دولت به همه اهالی فرهنگ و هنر با هر گرایش و سلیقه‌ای احترام می‌گذارد و برای تحول به آنها نیاز دارد».

بنیاد محسن هشترودی امیدوار است، مصاحبه‌‌ با خانم سارا جعفریه، طراح لباس با استعداد و سوارکار حرفه‌ای و شنیدن گله‌های ایشان از عدم حمایت دولتی، فرصتی باشد تا ضمن شنیده شدن این سخنان، جناب وزیر به شعارهایشان جامعه عمل بپوشانند و برای اثبات فرمایشات‌شان، همکاری با هنرمندان، حمایت از آنها، ایجاد فضای کار برای جوانان با استعداد «با هر گرایشی» و احترام گذاشتن به سلیقه‌ها و نوآوری‌هایشان «به منظور تحول» را در صدر برنامه‌هایشان قرار دهند.

سارا جعفریه

S’abonner
Notification pour
guest
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل

0 نظرات
Commentaires en ligne
Afficher tous les commentaires