«دیگری» در نقاشی‌های بامداد حسین‌خانی

مجموعه‌ی دیگری بازگشت یک بازیگوشیِ کودکانه در مقام یک شیوه‌ی ابداعی از طراحی است.

بامداد حسین‌خانی (زاده‌ی ۱۳۶۲ش. در کرمان) هنرمند هنرهای تصویری، منتقد هنر و دانش‌آموخته‌ی فلسفه‌ی هنر از دانشگاه تهران است.

آقای حسین‌خانی به مدت ۵ سال از تکنیک نخ‌و‌جوهر در نقاشی‌هایش استفاده می‌کند. در این گزارش کوشیدیم ضمن معرفی بامداد حسین‌خانی، شیوه‌ی کاری او در نقاشی‌هایش که در اینجا بر مجموعه‌‌ آثار «دیگری» متمرکز است را به تصویر درآوریم؛ مجموعه‌ای که توسط بنیاد هشترودی در گالری الن میشل، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی به نمایش درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.

آثار بامداد حسین‌خانی پیش از این در نمایشگاه‌هایی همچون گالری کانون هنر کرمان (۱۳۸۴ ش.)، نمایشگاه گروهی در سوریه (۱۳۸۳ش.)، نمایشگاه گروهی در ایتالیا (۱۳۸۳ش.) و نمایشگاه گروهی گالری گلستان در تهران (۱۴۰۰ ش.) به نمایش درآمدند.

نمایش آثار بامداد حسین‌خانی در گالری الن میشل

در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر‌ماه ۱۴۰۰) بنیاد محسن هشترودی آثار نقاشی بامداد حسین خانی با عنوان دیگری را در محل آتلیه و گالری الن میشل در نزدیکی شهر باربیزون فرانسه به نمایش درآورد.

مجموعه آثار آقای حسین‌خانی که با تکنیک نخ‌و‌جوهر کشیده شده‌اند، علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی بسیار مورد توجه قرار گرفتند.

در این نمایشگاه ۱۰ اثر از مجموعه‌ی دیگری آقای حسین‌خانی به نمایش درآمد و آقای الن میشل از آقای حسین‌خانی به عنوان برادرخوانده هنری خود یاد کردند.

الن میشِل و بنیاد محسن هشترودی مصمم هستند دیگر آثار بامداد حسین‌خانی را نیز در فرانسه به نمایش درآورند.

در ادامه‌، در ویدئویی کوتاه شیوه‌ی کاری بامداد حسین‌خانی در خلق مجموعه آثار «دیگری» و دیگر آثار وی که با تکنیک نخ‌و‌جوهر کشیده شدند را خواهید دید.

S’abonner
Notification pour
guest
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل

0 نظرات
Commentaires en ligne
Afficher tous les commentaires